Aurora BIP course for students @UICE spring 2024

The University of Iceland offers in spring 2024 an Erasmus+ Blended Intensive Program (BIP) course for students at Aurora universities. The course is aimed at students in their final year of undergraduate studies or at the masters’ level

The course incorporates the approach of Social Entrepreneurship and Innovation. This concept includes both social entrepreneurships, a way to achieve social change by employing entrepreneurial principles with or without the formation of new organizations, and social innovation, a process of developing and deploying effective solutions to challenging and often systemic social and environmental issues in support of social progress.

Registration deadline is December 31st and students can register through our single course registration portal, accessible through the Aurora Course Catalog. Unfortunately, the Aurora website has been inaccessible since Monday so there for the course has not yet been listed in the Aurora Course Catalog but will be as soon as the website will be up and running again.

The international offices at your universities have already been notified but we appreciate if you could circulate the attached course flyer within your institutions, among your students and colleagues.

For information write to: aurora.f2@unina.it or aurora@hi.is

I BIP sono specifici programmi erasmus di formazione mista, parte online, parte in presenza. L’iscrizione ai BIP è subordinata all’accettazione della candidatura secondo i requisiti del bando. Maggiori informazioni al link – https://english.hi.is/spark
e possibile scrivere a aurora@hi.is per le informazioni concernenti i requisiti di accesso e di partecipazione.

Se la candidatura viene accettata, sulla base di un learning agreement Erasmus firmato dall’ateneo organizzatore e da un tutor in Federico II , si potrà partecipare al programma. Alla data di partecipazione al BIP di dovrà essere formalmente iscritti alla Federico II. La partecipazione al programma permette di ricevere un contributo Erasmus da parte dell’Ateneo a copertura delle spese di viaggio nonché una diaria giornaliera forfettaria a paziale copertura di quelle di vitto e alloggio. Il contributor può essere incrementato in funzione di specifici requisiti di reddito. L’ufficio Aurora potrà supportarvi nel processo di iscrizione e per avviare il contatto con l’ufficio Mobilità e Eramus di ateneo che segue la parte gestionale.

I BIP prevedono una prova di esame finale e possono rilasciare ECTS (CFU). Per il riconoscimento dei crediti, è però necessario verificare la congruenza dell’attività svolta col proprio ordinamento del corso di laurea (è importante contattare subito il coordinamento didattico e un proprio tutor didattico) e dalla disponibilità nella propria carriera di un numero sufficiente di crediti liberi o scelta riconoscibili.